Laidotuvių rūmai Kaune
(Išlikęs
, k.k.v.r.
32819
)
<p style="text-align: justify;">Oficiali modernizmo kritika ir bandymas spręsti tipinės architektūros monotoniškumo problemą XX a. septintajame dešimtmetyje, architektams sudarė sąlygas ieškoti raiškesnių kompozicinių sprendimų. Su panašiomis realijomis susidūrė ir Alfredas Paulauskas, sukūręs netaisyklingos formos objektą, kurį galėtume apibūdinti kaip vėlyvojo modernizmo pavyzdį. Pastato kompozicija išsiskiria iracionalia, bet vizualiai efektinga sienų plastika. Išorėje dominuoja natūralios, šviesios, pastelinės spalvos. Sienos – plytų mūro, tinkuotos terazitiniu tinku. Interjere panaudotos dolomito plokštės. Mažoji architektūra projektuota kompleksiškai su objektu: originalios formos šiukšlių dėžės, suoliukai, atraminės sienelės, interjero skulptūriniai elementai, reklaminės iškabos, vidaus baldai ir apšvietimas. Funkcinę objekto paskirtį geriausiai atspindi skulptūra „Liūdesys“, balti gipsiniai interjero reljefai ir fakelus imituojantys stikliniai šviestuvų gaubtai.</p>
<p style="text-align: center;">***</p>
<p style="text-align: justify;">Official criticism of modernism and the attempted solution of the problem of monotony in typical architecture produced a stimulus for architects to seek more expressive compositional solutions in the 1960s. Similar situation was also faced by Alfredas Paulauskas, who designed an object of irregular shape, which could be described as an example of late modernism. In the compositional thought, the layout of the building stands out for its irrational, yet visually effective wall plastic. The exterior is dominated by natural, light, pastel colours. The walls - brick masonry covered with terasit ready plaster. Dolomite plates were used in the interior. The small architecture was designed in line with the object: original-shaped rubbish bins, benches, retaining walls, interior sculptural elements, advertising signboards, interior furniture and lighting. The functional purpose of the object best reflects in the sculpture of "the mourning people", as well as white interior gypsum reliefs and glass lampshades imitating torches.  </p>
<p style="text-align: justify;"><em>Vaidas Petrulis</em></p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
Adresas: Kauno m. sav., Kauno m., Jonavos g. 220
Architektūros tipas: Profesionalus
Architektai: Alfredas Paulauskas
Metai: 1978
Laikotarpis: Sovietmetis
Architektūros šakos: Architektūra, Statinys, Laidojimo statinys
Medžiagos: Mūras (plytų)
Nuotraukos: 17
Susiję objektai
Universalinė parduotuvė „Merkurijus”
Universalinė parduotuvė „Merkurijus”
1965 - 1983
Kartotinis „šermeninės“ (laidotuvių namų) projektas
Kartotinis „šermeninės“ (laidotuvių namų) projektas
1973 - 1975
Sujainių kultūros namai
Sujainių kultūros namai
1970
Politino švietimo namai (dab. Vytauto Didžiojo universitetas)
Politino švietimo namai (dab. Vytauto Didžiojo universitetas)
1974
Gyvenamasis daugiabutis namas Laisvės al. 110
Gyvenamasis daugiabutis namas Laisvės al. 110
1974
„Kauko” kavinė Kaune (perstatyta ir pritaikyta kavinei Felikso Vizbaro „pilaitė“)
„Kauko” kavinė Kaune (perstatyta ir pritaikyta kavinei Felikso Vizbaro „pilaitė“)
1982
Miestų projektavimo instituto rūmai („Miestprojektas”; dabar – BLC verslo centras)
Miestų projektavimo instituto rūmai („Miestprojektas”; dabar – BLC verslo centras)
1969 - 1975
Trakų kultūros namai
Trakų kultūros namai
1978 - 1985
Operos ir baleto teatras
Operos ir baleto teatras
1963 - 1974
Anykščių kultūros rūmai (dab. Anykščių kultūros centras)
Anykščių kultūros rūmai (dab. Anykščių kultūros centras)
1973 - 1978
„Britanikos“ viešbutis Kaune
„Britanikos“ viešbutis Kaune
1977 - 1988
Laisvės alėja Kaune
Laisvės alėja Kaune
Kauno paveikslų galerija
Kauno paveikslų galerija
1978 - 1979
LR Seimo (buvę Aukščiausiosios Tarybos) rūmai
LR Seimo (buvę Aukščiausiosios Tarybos) rūmai
1976 - 1982
Lietuvos kooperatyvų sąjungos administracinis pastatas
Lietuvos kooperatyvų sąjungos administracinis pastatas
1979
Parduotuvė „Rėda“ Kaune
Parduotuvė „Rėda“ Kaune
1976 - 1986
Kavinė "Banga" Palangoje
Kavinė "Banga" Palangoje
1976
Buvęs knygynas Palangoje
Buvęs knygynas Palangoje
1967
Pradinė mokykla (buvę pionierių namai) Palangoje
Pradinė mokykla (buvę pionierių namai) Palangoje
1985
Rekreacinis „Vanagupės“ kompleksas Palangoje
Rekreacinis „Vanagupės“ kompleksas Palangoje
1967 - 1984
Buvusi olimpinio irklavimo bazė Birštone
Buvusi olimpinio irklavimo bazė Birštone
1972
Sanatorija „Versmė“ Birštone
Sanatorija „Versmė“ Birštone
1975
Birštono kultūros centras
Birštono kultūros centras
1973 - 1976
1 23

Oficiali modernizmo kritika ir bandymas spręsti tipinės architektūros monotoniškumo problemą XX a. septintajame dešimtmetyje, architektams sudarė sąlygas ieškoti raiškesnių kompozicinių sprendimų. Su panašiomis realijomis susidūrė ir Alfredas Paulauskas, sukūręs netaisyklingos formos objektą, kurį galėtume apibūdinti kaip vėlyvojo modernizmo pavyzdį. Pastato kompozicija išsiskiria iracionalia, bet vizualiai efektinga sienų plastika. Išorėje dominuoja natūralios, šviesios, pastelinės spalvos. Sienos – plytų mūro, tinkuotos terazitiniu tinku. Interjere panaudotos dolomito plokštės. Mažoji architektūra projektuota kompleksiškai su objektu: originalios formos šiukšlių dėžės, suoliukai, atraminės sienelės, interjero skulptūriniai elementai, reklaminės iškabos, vidaus baldai ir apšvietimas. Funkcinę objekto paskirtį geriausiai atspindi skulptūra „Liūdesys“, balti gipsiniai interjero reljefai ir fakelus imituojantys stikliniai šviestuvų gaubtai.


***


Official criticism of modernism and the attempted solution of the problem of monotony in typical architecture produced a stimulus for architects to seek more expressive compositional solutions in the 1960s. Similar situation was also faced by Alfredas Paulauskas, who designed an object of irregular shape, which could be described as an example of late modernism. In the compositional thought, the layout of the building stands out for its irrational, yet visually effective wall plastic. The exterior is dominated by natural, light, pastel colours. The walls - brick masonry covered with terasit ready plaster. Dolomite plates were used in the interior. The small architecture was designed in line with the object: original-shaped rubbish bins, benches, retaining walls, interior sculptural elements, advertising signboards, interior furniture and lighting. The functional purpose of the object best reflects in the sculpture of "the mourning people", as well as white interior gypsum reliefs and glass lampshades imitating torches.  


Vaidas Petrulis


 


Laidotuvių rūmai Kaune. A. Paulausko asmeninio archyvo pieš.
Laidotuvių rūmai Kaune. A. Paulausko asmeninio archyvo pieš.
Laidotuvių rūmų Kaune projektas. A. Paulausko asmeninio archyvo pieš.
Laidotuvių rūmų Kaune projektas. A. Paulausko asmeninio archyvo pieš.
Interjeras. A. Paulausko asmeninio archyvo nuotr.
Interjeras. A. Paulausko asmeninio archyvo nuotr.
Interjeras. A. Paulausko asmeninio archyvo nuotr.
Interjeras. A. Paulausko asmeninio archyvo nuotr.
Interjeras. A. Paulausko asmeninio archyvo nuotr.
Interjeras. A. Paulausko asmeninio archyvo nuotr.
Interjeras. A. Paulausko asmeninio archyvo nuotr.
Interjeras. A. Paulausko asmeninio archyvo nuotr.
Skulptūra "Liūdesys". A. Paulausko asmeninio archyvo nuotr.
Skulptūra "Liūdesys". A. Paulausko asmeninio archyvo nuotr.
Planas. Iš: Kauno architektura. Vilnius: Mokslas, 1991, p. 165
Planas. Iš: Kauno architektura. Vilnius: Mokslas, 1991, p. 165
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.
Pastato vaizdas 2008 m. V. Petrulio nuotr.